Vikten av att förstå

För några veckor sedan började vi med en ny kurs i skolan, Ekologi och naturresurser. Och till alla som undrar vad sjutton jag läser ekologi för på en journalistutbilning har jag 2 svar
 
1) ..det undrar jag också. ^^
 
2) Jag läser inriktningsåret nu och min inriktning är just Människa och miljö :)
 
Har tyckt om kursen hittils, främst för att det är bra lärare som HAR EN PLAN, alltid viktigt hörni! Vi har seminarium om olika kapitel i kursboken och i förra veckan hade jag lite problem... har smygit in lite frågor med statistik och uträkningar och jag fattade noll!
 
Skrev till en klasskompis och fick tillbaka bilden och "det är bara o göra såhär"...
 
 
Kände ännu mer VA? och dessutom lite, lite dum ;) Ni har säkert känt likadant, som att alla förstår utom en själv. Och så kändes det verkligen på seminariet. MEN jag har alltid varit så stolt över egenskapen jag har av att alltid vilja förstå. Kan kännas jobbigt att fråga och fråga och fråga och fråga men tillslut förstår man och det är SÅ värt det! :) 
 
Fråga ALLTID människor, ibland är folk alldeles för fega för att fråga själva och tystnad behöver inte ens nästan säkert betyda att alla förstår så varför inte ge dig själv den möjligheten. Man tjänar på det i längden, om människor suckar och håller på är det dem som är töntiga, inte du!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0