Litterära möten, del 2

Veckan fortsatte lite fint och när jag vaknade tidigt tisdag morgon stod Tova utanför dörren och ville mysa. Hon fick dock vänta lite, hon har en morgontrött storasyster!;)
 
Tisdagen gick åt till plugget och pepp inför kvällen, det var nämligen dags för bokcirkelmöte numero 3. (Har bara skrivit om 1 möte innnan så bli inte förvirrade av titeln)
 
 
 
Vi åt tacos, som är vår nya tradition och hade så himla mysigt. Jag var lite trött på ett fnitttrigt sätt och fick en massa nya tankar om boken vi läst. Den var drömsk, spännande, filosofisk, metaforisk och väldigt intressant. Om ni har missat det, så är den denna bok vi hade läst till tisdagens träff.
 
 
Det är så himla svårt att förklara handligen i denna bok, tog hjälp av bokus;
 
" Den femtonårige pojken Kafka rymmer hemifrån och bosätter sig i ett bibliotek. Där träffar han en mycket äldre bibliotekarie, som blir hans älskarinna. I en parallellhandling får vi träffa en gammal man som kan tala med katter, möta den rödklädde eleganten Johnnie Walker (från whiskeyflaskan) och överste Sanders (från Kentucky Fried Chicken). Det regnar iglar och fisk från himlen. En lastbilschaufför förklarar sin kärlek till Beethoven."
 
Boken fick betyger 3,5 (jag gav en 4:a) och jag tyckte verkligen den var super, blev så taggad på att läsa fler av hans böcker!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0