Imaginärt

Var exakt vad jag tänkte när jag vaknade upp i söndags och kände mig frisk som en mört! ;) 
 
Firade med en eftermiddag/kväll på fotografiska med Adina.
 
Fastnade för två utställningar ordentligt :)
 
 
Bilderna ovan är från en uställning med Erik Johansson, Imagine: Creative Reality. Han har tydligen också gjort ett TEDtalk om hur han går tillväga för att skapa sina bilder. Länk här: https://www.ted.com/talks/erik_johansson_impossible_photography?language=sv
 
Tycker alla fotografier var så jäkla balla och man fastnade lätt i dem.
 
 
En annan utställning som var super var Ikoner; en utställning om att få finnas.Utställningen började den 21 mars på den Internationella Downs syndrom-dagen och består av 21 poträtt. Alla lika fantastiska. Med i utställningen var också intervjuer med modellerna och människorna bakom poträtten. I rummet bredvid fann man en stark dokumentär med berättelser från föräldrar vars barn har Downs syndrom. 
 
Verkligen värt ett besök.
 
 


Kommentarer
Matilda

Åh den andra utställningen om Down syndrom såg jag i Kristianstad förra veckan. Så fin! <3

2016-04-06 @ 11:45:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0