Alla goda ting är TRE

3 saker jag ser fram emot

 

Sommarens TÅGLUFF med Gustav, är så pepp på att ta mig an Europa och upptäcka fina städer.

 

HÅKAN-KONSERTEN 4 Juni, kommer bli så himla roligt.

 

och såklart, sommar, sola, bada och bara njuta av värmen.

 

 
 från Gotland förra sommaren, underbara dagar

 

3 saker jag gillar

 

~ Mina vänner och min familj, ni är GULD!

 

~ TE, älskar te!

 

~ Långa promenader i solen med någon jag tycker om och kan prata om vettiga saker med.

 
en av många promenader förra sommaren
 
3 saker jag inte gillar
 
~ Rasism
 
~ Sexism
 
~ och självklart orättvisor, alla krig och allt lidande.
 
 
 
 
3 saker jag vill
 
~ Resa mycket, se fina platser.
 
~ Ha en lycklig framtid, med mycket kärlek i mitt liv.
 
~ Lyckas nå ut med mitt skrivande och beröra, få människor att förstå.
 
 franska alperna, vyn nedanför vårt hus
 
3 saker jag borde
 
~ Städa mitt rum oftare ^^
 
~ Känna efter vad jag orkar och vill göra, istället för att göra saker jag borde (ironiskt nog)
 
~ Kramas mer, med alla.
 
roadtrip i Norge för många år sedan, jag och Erica hade väldans kul 
 
 
3 saker jag kan
 
~ Skriva.
 
~ Läsa ut böcker fort.
 
~ Göra människor glada.
 
 familjesemester i Turkiet 2014
 
 
3 saker jag inte kan
 
Förstå hatiska, elaka människor.
 
Rädda världen.
 
Stänga in känslor, är jag ledsen, ja ,då gråter jag.
 
 
 
 
3 saker jag ofta pratar om
 
~ Feminism.
 
~ Mina känslor.
 
~ Skolan.
 
 
 
 
3 saker jag önskar mig
 
~ Fred på jorden, en värld utan lidande och hat.
 
~ Kramar till alla.
 
~ En tripp till månen.
 
cool bild från ett hotell pappa och solla bodde på vid Friends Arena
 
3 saker jag blir lugn av
 
En bra bok.
 
Lugn start på en ny kurs.
 
~ Gustav, han får mig att känna mig trygg och lugn.
 
 när jag och Christoffer var i Göteborg i höstas, vi är lika boknördiga båda två
 
3 saker jag blir stressad av 
 
Fullsmockad kalender, funkade för några år sedan, inte längre.
 
Oförståelse, inför en skoluppgift exempelvis.
 
När någon i min närhet mår dåligt men jag inte kan åka dit och krama om hen.
 
världens sämsta peppvägg från Härnösandstiden, bara stressande.
 
3 saker jag ska göra i veckan
 
~ Ha utbildning med Gröna Lund, första för i år.
 
Gå på föreläsningar och påbörja ett litteraturarbete,
 
Jobba i bokhandeln.Typisk skolvecka för mig.
 
 
Tjingeling, tack för mig! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0