Lyckovändning

Denna lilla fredag tickar ner sina sista minuter och jag ska alldeles strax sova och låta en väldigt fin kväll, förhoppningsvis blir en näst intill lika fin morgon. Var har jag hängt ikväll kan man fråga sig..
 
Efter att ha provat och fixat med 20-tals frisyr med Karl inför morgondagen lyxades det till med kinamat, liksom det brukar bli när jag och mamma väljer middag. Fortsatte kvällen mot denna byggnad.
 
 
Friends Arena minsann. Här var det rosa fjädrar, glittrande hattar och tusentals taggade människor. Genrep inför morgondagens Melodifestivalsfinal, närmare bestämt. Som alltid dras jag lite tillbaka till när jag var tolv år och allting kändes mäktigt och bara så himla häftigt att jag ville stanna i yran som bildas ett tag. För det är stämningen som är det bästa, alla barn som släpar på skyltar och samtidigt sjunger sin personliga favorit för full hals, med helt andra ord än orginaltexten. Tjejen bredvid oss hade garderas sig ordentligt med en vändbar skylt så att hon kunde heja på två, väldigt diplomatiskt. Programledarna hade väldans kul liksom vi, när allt inte går riktigt som det ska. 
 
 
Efter ikväll har jag kommit fram till två saker, Måns borde vinna, och detta inte bara för att han är sådär galet snygg, även om det hjäper, utan för att att jag tror den skulle slå bra även i Eurovision. Det andra är att alla borde lyssna på Hasses Guld och gröna skogar minst en gång om dagen för att sen dansa fram längs gatorna, hela publikens humör lyfte i och med att de första tonerna svepte fram och det blev man bara så väldans lycklig av. 
 
Hoppas ni får en fantastisk helg, se till att krama lite extra på alla du tycker om, man vet aldrig när de kanske behöver det som mest.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0