En typical dag i A-town

Vaknar upp med samtal från bästa Christoffer, när båda är på samma trötthetsnivå funkar det ändå bra ;) Den 24:e Juni är också en mycket speciell dag, nämnligen Sabines födelsedag! Och vi stormade in i hennes rum med sång och paket. 
 
 
 
Sollas försäldrar var på besök och hade fixat en glutenfri jordgubbstårta, hur fantastiskt?, och det blev en väldans mysig start på dagen. 
 
Fortsatte mot Tranås för att möta upp Louise, så himla längesen var det, och vi handlade, fikade och allmänt snackade en massa skit för att man måste prata ikapp alla dagar som gått. 
 
På väg hemåt bjöd Carro in på besök, lägligt med tanke på att hon bor sisådär 20 meter från stationen och jag satte mig utanför dörren och väntade på att hon skulle komma hem, bara lite lagom stalkigt ;) I hennes fina lilla lägenhet bjuds man alltid på te och om det är något jag saknar med denna lilla by är dessa spontana små tripper, för att allting är så nära och bakom varje hörn bor det någon man känner. 
 
Hängde med min kära far på lite fotboll, och överröstes av nostalgi. 
 
 
Filurade och mindes alla träningskvällar, när man var liten och fick ställa upp som fotbollskalle (världens sötaste ungar hade dem på kanterna idag), när man satt på läktaren för att kika på alla snygga fotbollskillar. Imponeras fortfarande av linjedomarna på sidan, att de pekar åt rätt håll, tänker på när jag själv skulle agera detta på en basketturnering för flera år sedan och alltid lyckades peka åt fel håll ;)
 
Fick i alla fall sällskap av Henke och Ludde ett tag, vi satt och frös tillsammans och satt och kommenterade nästan så att det lät som vi faktiskt visste vad vi snackade om. ;) 
 
Värmde precis upp mig med ett varmt bad, kanske också med hjälp av skrattattacken innan när pappa skulle fixa badkaret och kommer inkonkandes på denna här. Such a handyman!
 
 
Sitter och inväntar Linn för ännu lite temys! Hoppas ni myser till det i regnet, krama om varandra ordentligt <3
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0