Andra gången gillt

Alldeles snart är Februari förbi, bakom oss har vi en väldigt omskriven månad i filmsammanhang. Själv har jag under årets två ynka månader gått alldeles för mycket på bio men det har varit svårt att låta bli ;)
 
Började Februari med den otroligt upphypeade "Fifty shades of Grey"
 
 
Filmen har diskuterats och kritiserats i en mängd olika debatter, vilka jag inte kommer att ta upp här. Då jag själv läst alla böcker tog det en del mod att faktiskt våga gå och se den på bio, hur obekvämt kan inte det bli tänkte jag? Och visst, nakenscener avlöste varandra i ganska tätt följd. En anledning till att skämskudden kom fram, men huvudorsaken är det oflyt som bildats. I boken får ändå situationer ett visst sammanhang, som helt tas bort i filmen. Vilket ledde till alltför många utrop som, "va sjutton säger han?" och "vad tusan håller hon på med?".
 
 
Filmen blev en stel besvikelse och jag är otroligt osäker på om jag någonsin kommer slösa bort tid på en tvåa. 
 
 
Avslutningsvis gav månaden i alla fall en bra upplevelse, igår var vi nämnligen och såg "Cirkeln".
 
 
Också filmatiseringen av en bok jag läst, första i en triologi. En film som jag själv hypeat upp som bara den men som ändå lyckades leverera. Rollbesättningen och huvudpersonerna hade dem lyckas oerhört bra med liksom att få med spänningen och alla viktiga delar ur boken. Jättebra, svensk film folket. Se den! :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0