Lucka 13

LUCIAMINNEN
 
Jag gick i fyran, skulle vara med på min allra första Lucia med LEVANDE LJUS. Var offantligt nervös för att bränna upp håret på mig själv eller den framför, tappa det på någon i publiken ELLER tappa bort mig i texten på den dikt jag skulle säga. ;) Det var minsann väldigt mysigt vad jag kan komma ihåg och föräldrarna stannade och fikade efteråt :)
 
Första året på gymnasiet fick jag äran att vara med i Aneby Lucia, sjunga fantastisk stämsång och fara runt på alla möjliga evenemang. 
 
 
Någon gång under gymnasiet, när jag hade börjat dansa som sjutton, behövdes det ett par dansande pepparkaksgubbar till Tranås Lucia. Jag och Klara ställde såklart upp!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0