Hjärtevärmande

Som nördig men sann bokälskare tycker jag att det är så tragiskt att läsningen försvinner allt mer i ett samhälle där allt istället ska ske elektroniskt. Men så kom det en fin, lite höstkall morgon, tidigt i september. En sprudlande glad, härlig klass i årskurs 5 småsprang in genom dörren till klassrummet som jag ockuperade för dagen. Efter en presentation och utfrågning, liksom det bör bli med nyfikna, hurtiga barn uttalade jag orden, som efterföljdes av det svar som värmde hela mitt hjärta och återgav mitt hopp till mänskligheten.

- Sådär, då kan ni ta fram er bänkbok så ska vi börja med att läsa lite.

majoritetens, instinktiva utrop;

- JAA!

:') kramade dem alla riktigt varmt och gosigt mentalt!

Helt borta med veckodagar är jag men idag har jag allt ordnat till det för mig, för ibland har jag koll ;) Förtidsröstning - check, sjukt viktig check om man jobbar hela helgen. Dräkt till stjärngalan - check, puuh. Update med bästa, gnuigt saknade Matilda - check. Livet känns förträffligt fint och jag ska sova gott, woopidoo!


Bjuder den allra första bilden jag tog på min goa vän, bara för att hon är så fin.










Kommentarer
Holger

Kärlek!!!!!

2014-09-11 @ 13:20:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0