Stiliga män och gnälliga damer

När man ligger hemma lite sådär allmänt dassig, sjuk och dan behöver man inte särskilt mycket underhållning. Vilket har varit ganska så väldans jätteskönt också, springet i benen börjar dock komma tillbaka och jag hoppas jobbet ringer med ett spännande uppdrag imorgon bittti. Med extrem huvudvärk och feberseghet i hela kroppen har jag; sett klart första säsongen av serien "Suits", ge den en chans om ni inte redan har det (vem tackar nej till killar i kostym, kom igen)
 
 
 
 
 
trixat klart med en novell som nu bedöms av en jury inför den tävling jag skickade in den till, pysslat med en överraskning á la ni får kanske reda på den om några veckor - style ;) Gustav kom hit och försökte pussa bort det sjuka och jag tror banne mig han lyckdes ändå, att han sedan mer eller mindre tvingade mig att se början på paranormal activity är en annan sak, riktigt "jag kommer inte sova på en vecka"- schnojdigt faktiskt, men jag tycker om honom ändå;)
 
Annars då, nej bara att min mamma tror jag ligger i högriskgruppen för cancer i och med alla timmar som spenderats i telefon dessa dagar, men det är ju alltid fint och välbehövligt när alla faktiskt inte kan komma och ta hand om en, Då räcker det med att prata en sväng om vad som händer i min lilla hemby med bästa Svante, om att jag är lite muppig och tänker konstigt med Andreas och om livets alla känslostormar med Emma. 
 
Boken ni ser nedanför hjälper naturligtvis till och gör tillvaron sådär toppen också, för att Fredrik Backman är en helt otrolig författare och att jag tvingar mig själv att läsa boken långsamt för att jag vet hur ledsen jag blir när den tar slut och hans nästa lär dröja ett bra tag till.
 
Glm inte att kika in hans blogg, ni hittar den här:
http://fredrik.cafe.se/ 
 
 
Hoppas ni alla har det fint mitt i höstkylan, skickar all värme jag bara kan! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0