På äventyr i Götlaborg

Långledighet är super, särskilt när den spenderas på bästa sätt, med finaste sällskapet. Torsdag vart det och jag jobbade på tills klockan slog 13.00, sushilunch med Andreas toppade dagen, innan jag mötte upp Christoffer på centralen och vi begav oss mot Göteborg, FINA STAD.
 
 
De tre musketörerna samlade igen, äntligen!
 
Började vår lilla matkulturresa med Indiskt på torsdagskvällen och det var så mysigt att få träffa på min fina vän Henke, som det var alldeles för länge sen man såg :) I hans lilla, riktigt fina etta trängde vi ihop oss för en helg och att han vågade lämna den i våra händer, om än för en natt, var modigt minsann. Christoffer är ju minst lika stökig som jag och efter bara några timmar blickade vi ut över det kaos vi lyckats åstadkomma. Stolta är vi över att vi hittade överallt i stan, i alla fall tillslut, utan att gå vilse och fina stunder har vi haft. 
 
 
Matilda, den ende av oss som inte bara kunde dansa genom tillvaron denna fredag bjöd på en god brunch innan hon drog iväg till skolan. Vi gick istället på upptäcksfärd, disskuterade Gustav Fröding med en cool tant i ett antikvariat, köpte gott te i en exotisk affär och hittade ett berg att bestiga med fina gångar och träd såklart!
 
 
Christoffer blev "The super awesome canon-MAN"   och jag satt och filosoferade i total harmoni.
 
 
Strax var Matilda klar och vi fortsatte kulturhelgen med mexikanskt följt av vanligt, hederligt, "såndärnt" lagom, fredagsmys med alldeles för många infall av kittelkrig. ;)
 
På lördagen fastnade jag och Christoffer i en långfrukost innan vi fortsatte in mot stan för en secondhandstur. En bok från Myrorna och skor från Emmaus blev shoppingresultatet, innan vi fick en tur a la filmen " känn ingen sorg", hittade världens största bulle ( jämförd med min high-teech-telefon såklart),
 
 
smaskade chokladboll i solen utanför feskekörkan och slutligen mötte upp Daniela. 
 
 
Tillsammans besteg vi ett berg, fascinerades och drömde oss bort vid kanten och bjöds på en helt otrolig utsikt.
 
 
 
Snart drog vi oss dock in mot stan för att, såklart, fortsätta med Persisk mat, helt fantastiskt. En underbar dag avslutades på ett café i stan och bio innan vi somnade nöjda. 
 
Söndagens hejdå var bara allmänt sorglig, men jag ska tänka som Christoffer att vi ju snart ses igen, såklart. Denna människa har nu stått ut med mitt konstanta sällskap i 5 dagar, vilket jag hoppas inte varit helt olidligt ;) Direkt vid ankomsten till Stockholm möttes vi upp av Andreas, lagade god middag och halvdog på klättercentret med Gustav. 
 
 
 
En helg jag kommer leva länge på, all kärlek till er allihopa!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0