Trivsam skymning

Snart helg efter en veckas heltidsjobb och jag tror aldrig att jag har räknat timmarna så intensivt som jag börjat göra de senaste två dagarna. Trots mysiga stunder med uppskattande barn är det otroligt energikrävande att allt som oftast omges av skrik, gnäll och gråt. Nej, förskola är inte min grej även om denna vecka har varit en bra erfarenhet såklart. Efter att ha fått en ordentlig inblick i en förskolelärares vardag måste jag också passa på att ge alla dessa en enorm eloge för deras otroliga tålamod och värme, ibland förstår jag inte hur ni kan orka i så många år. Människor, särskilt föräldrar, borde inse hur mycket ni sliter och kämpar för alla barns bästa, ni är helt fantastiska.
 
Tur har jag också att Gustav bor en kvart därifrån, pendlingen hade annars snott 2 timmar av mina dagar så att istället få testa livet som sambo ett tag har varit guld värt. :) Som tack bjöd jag på en, tror det eller ej, lyckad middag som bestod av en exotisk quorngryta, receptet hittar ni här; 
 
http://www.ica.se/recept/sotsur-kinagryta-662695/
 
Efter en arbetsdag satt det också ritkigt fint att få krypa ner i ett varmt bad och bara ha det lite tyst omkring sig, något som jag levde på hela gårdagen nu när alla barn börjar bli småsjuka och ser det mesta som tänkbara argument för att kunna gråta lite extra. 
 
Härsomkvällen bjöd också på spontanbio och det var en riktigt bra film som man blev meddragen på, "INTESTELLAR". Lite "sping-i-benen-lång" men riktigt, riktigt bra! Får ni chansen; se den!
 
 
 
 
Den här fina, mysiga människan får man liksom aldrig riktigt nog av heller.

 
 
Kramar och kärlek till er allihopa, särskilt till Christian som inbjöd till fikastund kvällen till ära, överraskades över min lilla stund av bitterhet och fick lyssna på alla mina I-landsprolem, sådana som man kan tänkas samla ihop på en vecka med småbarn alltså. ;) 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0