En neongrön pil med en klumpighet som heter duga

 
Alla har vi sådana dagar som bara går fel, som präglas av otur och klumpighet, detta är något som i alla fall genomsyrade min måndagsmorgon och bidrog till att min dator numera inte fungerar som den ska, det vill säga; alls! Men det viktigaste med sådana dagar är ändå att inte låta en eller flera händelser lägga sig som ett moln över en. Saker och ting tar emot, vissa dagar är tunga, men det gäller att se ljusglimtar lite här och där för att förstå att dåliga dagar också behövs.
 
"Om du har en dålig dag behöver det inte betyda att du har ett dåligt liv - tvärtom, ett bra liv förutsätter att du även har dåliga dagar ibland."
 
Min dag vände och blev fin på sitt alldeles egna vis, kanske för att jag för länge sedan insett att klumpighet är en last jag fått äran att bära, kanske för att jag oftast väljer att skratta bort det efter en kort tids surande för att jag också har förstått att det inte är värt att haka upp sig på. Vi väljer inte alltid vad som händer, det är okej att ha en dålig dag, vecka om det ter sig så pass, vi måste inse det, låta tårarna falla, tjurigheten gå över och sedan gå vidare, för livet fortsätter ändå och jag tror vi alla vill hänga på, inte släpas efter. 
 
Snön har dragit in över Stockholm, men innan halkan abrupt gjorde springandet utomhus direkt livsfarligt, hann jag i alla fall med att lysa upp tillvaron med mina nya löpardojjor, julens bästa investering - lätt! Louise sista dag innan flytten ägnades åt studentbarhäng och fint umgänge, gymet i Spånga har kikats in, kläder har hängts och sorterats i seconhandbutiken, givande möten inför framtiden har upplevts, bland annat med ett gäng dansanta och goa tjejer. 
 
 
Önskar er alla en riktigt go vecka!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0