Den nya generationen

Andra dagen på Erikshjälpen har rullat förbi, är så nöjd över att jag valde att ta upp den kontakten och det är ett härligt gäng jag får äran att kämpa på med i skyhöda klädberg och lite lagom kaos. Varmt välkommen och omhändertagen har jag blivit och ingen tvekan råder om att jag kommer lära mig otroligt mycket. Sorgliga besked har dock smugit sig in och min kära väns beslut att flytta neråt Småland igen var tungt att höra minsann, så fin är hon. Då flyttlasset går redan på fredag försöker vi finna mycket tid för att umgås, nästa gång kan ju dröja ett tag i värsta fall. Ikväll hade vi alltså en go umgängeskväll och tillsammans med min söta syster fick vi också lära oss lite om den tekniska världen. Jo ibland skrämmer hon mig nästan med sina snabba, flinka fingrar på dataskärmen, men det är väl bara att acceptera och inse att man visst börjar få några år på nacken ;) 
 
 
 
 
Ett kort, men ack så viktigt tillägg;
 
Dagens mat, hälso- och träningshets börjar på vissa plan spåra ur alldeles, och många vet och förstår hur sjuka många av de ideal vi matas med är. Snart är det nog ändå dags att göra något åt saken, fler generationer ska inte behöva lida. Läs och begrunda hur långt det kan gå, hur illa människor tvingas leva för att uppfylla andra människors krav. Det är inte okej och det är dags att inte bara börja inse det, utan också ta tag i det för det måste få ett stopp, nu.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0