Lucka 1

Eftersom min inspiration stakar sig lite samtidigt som det vanliga skrivkliandet i fingrarna ökar, härligt nog, försöker jag mig på en egen liten Julkalender :) Förmodligen kommer det inte bli alldeles varje da, så som det ska, men jag tror ändå det kan bli något väldans bra ;)
 
Lucka 1 - en kort recension på den bästa boken du läst i år
 
Valet är solklart, Fredrik Backman vet hur man leverar.  Hur man får läsaren att skratta högt på olämpliga offentliga platser för att sedan bädda ner sig i soffan med en kopp te och gråta hejdlöst för en påhittad karaktär. Hans nya bok har allt, "Britt-Marie var här" är en fantastiskt skildring ur en ensam, missförstådd människas perspektiv.  Man får följa med i ett tankemönster som man vanligtvis bara trampar ner som negativ och bitter sinnesstämning. Han lyckas få läsaren att verkligen förstå en persons handlingar, vilka i alla situationer bara hade väckt en otrolig irritation hos allmänheten. Människor,  bara läs den här boken!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0