I en annan dygnsrytm

Första jobbnatten avklarad, väldigt skönt med tanke på hur nervös jag var. Riktigt kul var det och Doudoune fylldes av Brittiska studenter, otroligt smidigt då franskan inte direkt sitter särskilt bra. Vanligtvis pratar dem ju väldigt fort, tänk då efter lite alkohol, fort och sluddrigt är ingen bra kombination ;) 
 
Med sköna kollegor och gäster gick tiden i alla fall fort. Jobbade med en kille från Cambridge i min ålder och en typisk fransyska, vilket  var en härlig kombo ändå. :) Våra roommates, två göteborgare kom idag också!  Annars har vi gått runt i stan i flera timmar och lämnat CV. Fick numret till en doktor här i stan också som jag ska ringa imorgon, skulle ju sitta fint att jobba som receptionist. Håll alla tummar för att min franska räcker eller att jag, på mitt allra charmigaste humör lyckas få det! :) 
 
Strålande sol vaknade vi av men dimman är aldrig långt borta. Snön har dock börjat komma ordentligt nu. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0