Tillbaka till max

Tiden går fort när man har roligt, det får minsann beskriva den senaste tiden. Jag börjar hitta mig själv igen här uppe, kanske för att jag är tillbaka i en period i livet som innebär mycket att göra, både jobbmässigt och annars. Vad har jag gjort sen sist kan man undra? ;) Genrep på Gröna Lund inledde denna tid, samma dag som bästa Louise gick och blev gammal ;) Fick en bra respons på det lilla prickiga paket som landade i hennes brevlåda dagen till ära och jag hoppas att hon hade en helt fantastisk dag :) Christoffer och Daniela var två av dem som norpade åt sig genrepsbiljetter och det satt riktigt fint att se dem den lilla stund jag hade tid med:) Blev minst sagt fotobombad av mina kära vänner, som inte heller lärt sig att vinka diskret. ;) Vilket i och försig inte jag heller har så visst är det väl skönt med människor som är på samma våglängd.


Matilda och Elise bodde här ett par dagar, riktigt mysigt verkligen och vi hade en fullspäckad kanonfredag i sommarvärmen. Shopping, ivrigt letande efter second-handbutiker, öl och lunch på friday's, med kungsträdgårdens vackra blommande som utsikt och avslutningsvis en tripp till fotografiska, HELT fantasiskt fascinerad var jag.



Efter dryga 12 timmars flängade somnade vi gott sen i alla fall. Premiären på Grönan föjde tätt efter och rullade på bra, tur som man har, har man hamnat med riktigt härliga typer. Det kommer bli en underbar sommar det här, det känner jag på mig. På väg hemåt fastnade jag vid dansbanan ett tag, njöt av stämningen och alla svinduktiga salsadansare. Träffade en kanontrevlig tjej som sällskapade in till Centralen, är jag ledig rätt tid i sommar ska jag absolut hoppa in i salsalektionerna som hålls lördagskvällar. Hemresan skjöts dock upp ett tag då vi fastnade vid en acapellakör som stod på sergelstorg och fyllde natten med vacker stämnsång, Stockholms indiekör fick jag sen reda på att det var :)

Söndagen kom och även den bjöd på karusellstyrning, är ni på Tivolit i sommar måste ni bara svänga förbi Rock Jet och Jetline, där jag kommer hänga hela sommaren. Veckan avslutades på bästa sätt, med bra kollegor och en storslagen utsikt och sist men inte minst på en go pub vid Slussen. Mina hemreseplaner blev inte riktigt som tänkt och det blev en aning senare än väntat, men tur som jag hade fick jag telefonsällskap hela vägen vilket fick tiden att rulla på snabbt, väldansväldans bra helt enkelt



Dagens uppdrag blir att PLUGGA, jag måste verkligen sätts igång på riktigt nu för alldeles snart är det tenta som gäller. Ett par nya skor står också på listan då mina favvosar tyvärr snart faller ihop.

Hoppas ni alla har det helt fantastiskt bra :D


Kommentarer
Elise

Åh fint!! <3

Svar: Superkul att ha er här, verkligen! :) <3
Olivia

2014-04-29 @ 09:16:50
URL: http://elisealex.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0