Ansvar, mognad och barnsligheter

Äntligen börjar insikten komma att hela sommaren kommer spenderas på ett tivoli, det har känts en aning diffust innan men fy sjutton vad spännande det ska bli. Dagen började med att försöka trycka in så mycket information som möjligt, skriva på avtal (tänker att man efter ett antal sådana påskrivningar borde ha lärt sig att snitsa till sin underskrift men icke, den stannar liksom kvar på samma nivå som en femårings kladd, haha), och prova kläder. Lärde känna lite härliga kollegor och fick uppleva den fina tivoliparken som tyst och lugn för en gångs skull, nästan lite spöklikt tom ;)
 
Jag fortsatte dagen med en promenad utmed djurgården och solen rakt i ansiktet, med vattnet och båtarna strax intill njöt jag fullt ut och bestämde mig för att även ta mig lite lunch på en fin uteservering längs med promenadstråken. Eftersom det inte fanns tid att åka hem innan nästa inplanerade möte, fann jag mig till ro där ett tag, hade som nästan alltid papper och penna nära till hands, vilket slutade med att jag satt och filurade medan solen forsatte värma på bra, innan jag fortsatte min promenad mot centralen och samtidigt ringde runt lite viktiga samtal och planerande. :) Har alltså lyckats ta min "ätasjälvpårestaurang"-oskuld, efter lång tid med lite fobi mot just detta, men det är väl också något man växer av, att kunna landa i sig själv.
 
Vackra stad!
 
 
Det andra målet för dagen blev att möta upp min kära kollega Rebecca, och tillsammans försöka slå våra kloka huvuden ihop och hitta till den plats där inspirationsträffen skulle äga rum. Där var det alltså en planerad härlig kväll för alla dansinstruktörer i Funkykidz i hela Stockholm. Blev en väldigt mysig kväll där vi lärde känna varandra lite bättre, fick ur oss lite kämpighet under poängjakten (vilken vi också vann, bör tilläggas) samt ta emot viktig information inför allting som komma skall. 
 
Här ser ni den fina medaljen, som jag nu sitter och knaprar på samt kassen med papper och information. ;)
 
En dag på språng har det varit, men otroligt givande såklart :) Hoppas ni alla får en fortsatt bra fredagskväll!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0