Mörker som faller och iskalla vindar

Med iskalla vindar som letar sig in under tröjan, gick jag med raska steg till skolan imorse. Det börjar kännas att hösten sveper in över oss nu och för mig, som alltid fryser känns detta en aning segt. Tur är väl det att vi spenderar våra lektioner inomhus och man får väl se alla mysiga tekvällar vi nu har framför oss. I helgen försökte vi i alla fall njuta av den allra sista värmen och det blev en härlig svettig fotbollsmatch innan filmmys i soffan som fick avsluta en go Lördag. Lite sliten är man allt efter förra veckan och det var fler än jag som tog en liten fin paus i det blöta gräset. ;)

Spelet "Alias" har annars varit ett populärt tidsfördriv denna helg och har lett till en hel del skratt och mysiga stunder, bland annat söndagskvällens temys, då fina Paulina kom till oss och joinade i en omgång. En himla finfin överraskning fick jag mig också när Christoffer knackar på och vill bjuda på rabarberpaj, precis sånt man behöver en seg söndag när kroppen bkräver en vilopaus för lite återhämtning. 
Veckans schema är relativt fullspäckat med allt möjligt kul och vi ska bland annat ha en gässtdanslärare i baletten, vilket kommer leda till vissa sena kvällar. Nu är det ju också fredsvecka här så imorgon ska vi dansare lära ut en koreografi till resten av skolan samt framföra en bit av den stöveldans jag skrivit om tidigare. En föreställning och en workshop i barockdans ska bland annat också hinnas med och jag ser fram emot en tuff, rolig och på alla vis lärorik vecka.
Ha det underbart fint!


Kommentarer
Cinna

Hallojs!

Du verkar ha de fantastiskt roligt, med massor med nytt som du får lära:), det är jätteroligt att läsa om allt du gör och du skriver ju jättebra. Du kanske ska bli både dansare och författare? Ha det så himla bra så hörs vi igen. Många krama från Cinna

Svar: Hej :)
Jag har det verkligen kanonbra här så det är ju fantastiskt kul att det kommer fram i det jag skriver. Tack så jättemycket, det är betydligt roligare än jag trodde att blogga. ha de underbart bra och hälsa alla! Kramar :)
Olivia

2013-09-17 @ 16:18:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0