Gripande beslut och ett steg framåt

Det har hänt en hel del nu sen sist. Förmodligen kommer detta som en chock för många men jag har valt att avsluta mina studier på Härnösands folkhögskola. Ett jobbigt beslut att fatta och som jag självklart även klurat och funderat på att tag. Finns inte så mycket mer att säga än att det nu blir att landa innan jag hittar ett nytt sätt att ta ett steg framåt på. För det är precis så det känns, detta var inte mitt kall och jag väljer att gå vidare nu, innan jag lite smått förlorar mig själv i något jag inte fullhjärtat tror på. 
 
Det allra suraste var att åka ifrån så många helt fantastiska människor, särskilt när sista kvällen och morgonen innebar några av de allra finaste stunder jag nånsin upplevt. Att få uppleva en sådan otrolig kärlek är så magnifikt underbart och jag blir tårögd bara jag tänker på alla människors öppenhet och ömhet, ni är sjukligt bra allihop, helt stört fantastiskt fina. 
 
 
De tre musketörerna mot världen var det ja och det är det fortfarande såklart även om jag väljer att ge mig iväg nu, jag har ju redan lovat att komma och hälsa på och ni vet att jag alltid finns där för er, alltid.
Ni har alla en stor plats i mitt hjärta och jag är hjärtligt tacksam över att jag  fått lära känna er, allihopa. 
 
" Människor kommer in i ens liv av en anledning och är det meningen är det också där de stannar" 
 
För er som undrar lite kan jag berätta att mig kommer ni förmodligen hitta i Stockholm ett bra tag framöver och jag ser ljust och lite småpirrigt på framtiden och allt som den kan tänkas innebära. Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig kväll, själv har jag genomlidit en 7 timmars lång bussresa och ska nu mysa ner mig i soffan med min kära mor. :) Mer bilder och detaljer om dessa sista fina dagar kommer inom kort! 


Kommentarer
Anonym

Åh gumman! Förstår att det måste varit jättejobbigt att fatta detta beslut. Men du är en klok o sansad tjej och jag är övertygad om att du fattat det beslut som du känner att du själv mår bäst av. Jag ger dig fullt stöd i ditt beslut och är helt säker på att du inom en snar framtid hittar nåt nytt kul o spännande att sätta tänderna i. Tusen kramar ❤️//Mia

Svar: Tack Mia <3 tusen kramar tillbaka!!
Olivia

2013-10-16 @ 21:36:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0