Resan till staden som är vacker på så många olika sätt

Ni vet när man planerar något i förväg, inte sådär konkret utan mer som en abstrakt önskebild i huvudet fylld med precis sådana ögonblick som man bara längtar efter att få uppleva? Önskebilden blir dock sällan verklighet i sin helhet men jag tror också att det är något som gör livet speciellt och ofta väldigt vackert. Den här helgen levde upp till så mycket men så många önskade ögonblick förlorades när vi väl befann oss där, i nuet. Vi tar lärdom av att livet inte alltid blir som tänkt och att det finns så mycket som kan förstöra samt försköna tillvaron för oss. Nu hade jag ju dock lovat mig själv att inte förlora mig helt i alla tankar som flyger runt, men ett antal otroligt intensiva intryck och känslor har letat sig in denna helg även om det är alla gulklimpar som jag kommer hålla fast vid.
 
Fredagen blev en lugn och go kväll, Matilda, världens finaste som mötte mig på stationen, och jag bestämde oss för att lyxa till det med tacos och injudna var såklart Daniela och Christoffer, himla mysigt att få höra vad som hänt sen senast. Otroligt kul var det också att träffa alla glad musikare efter deras premiär, taggade till tusen.
 
 
Gott sällskap förgyllde hela lördagen och kvällen avslutades med föreställning, med stort F, hetl fantastiskt. Har letat länge efter dem rätta orden men det är otroligt svårt, båda jag och Matilda var i alla fall helt saliga efteråt. God mat bjöds det på och mätta, samt en aning mållösa traskade vi hemåt i den kalla kvällen. Eftersom jag fastnade helt i föreställningen kom kameran inte fram särskilt ofta, okej, jag lyckades ta ett enstaka kort innan jag bara satt där, totalt fokuserad och fixerad. Tycker dock den ändå för fram hur bra de lyckades förmedla alla karaktärer med hjälp av känslor och kostymer. Denna otroligt duktiga tjej spelade alltså en docka och vill ni läsa mer om föreställningens handling eller bara se fler bilder kika in här; http://st.nu/kultur/1.6492973-skrackmastaren-sjunger-till-maten
 
 
Hoppas ni alla har haft en fin helg med nära och kära, samt att veckan får en underbar start! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0