Kompassen som snurrar till det när nyfikenheten tar över

Precis så som rubriken antyder fungerar min hjärna ibland. Alla som känner mig någorlunda vet att mitt lokalsinne inte riktigt är något att räkna med i alla lägen. Upptäcker jag något på min vandring vill jag gärna kika närmare, så nyfiken som jag är eller så rusar tankarna iväg på annat och jag bjuds på en något virrigare väg hem. Oftare än jag vill medge har detta också slutat i telefonsamtal med människor som har betydligt bättre koll på läget än jag. Detta är dock något som jag inte brukar låta stoppa mig, för det löser sig alltid, bara man har lite tålamod. Dagens intesiva powerwalk fick dock ske i välbekanta kvarter, för ibland har man faktiskt ingen lust alls att känna sig förvirrad och vilsen. Men snart, mycket snart tror jag allt att min hjärna hänger med runt alla hörn och tills den dagen kommer får jag helt enkelt stå ut med lite omvägar, skam den som ger sig ;)



Dagen har för övrigt varit riktigt pysslig med fix här och var, och varför jag väljer att titta in här är bland annat.för att upplysa er om just detta;



Mina biljetter är bokade och nästa vecka säger jag hej till Norrland återigen, denna gång som gäst för att bland annat uppleva denna föreställning. Har ni möjlighet, tveka inte bara kom, för jag tror att detta kommer bli helt fantastiskt bra, något man absolut inte vill missa.Hoppas ni får en härlig vecka, full med fart och fina möten. Själv ska jag återgå till en spännande bok som i nuläget inte riktigt går att släppa taget om. :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0