För vi lever livet precis nu, men minns det som varit

Ett par dagar har rullat förbi sen sist och mitt tänkta höstlov kunde nog inte få ett goare slut. Fredagskvällen, också sista kvällen i Småland fram till jul, började på restaurang och med go mat, vin och fint sällskap blev det kanonmysigt. En något rivigare avslutning fick vi allt och både nytt folk och gamla vänner tog upp resten av natten och tidiga morgonen. Nöjd, glad och trött som en gnu somnade jag sedan, med huvudet påfyllt av fina minnen.

Återigen hade jag turen att komma hem, till Stockholm, och möta ett livat hus. Min fina moster och mina kära kusiner var här och det blev bara att tacka för det goa mottagandet. All helgona var det dagen till ära, och vi begav oss till den stora kyrkogård som ligger ett par minuter härifrån. Ett fint ställe att minnas och finna ro på en stund. Pysslats hade det också gjorts innan jag kom och nattens mörker blev en aning ljusare vid vår dörr. Tillsammans med det disiga landskap som mötte mig på vägen till huset blev det en nästan kuslig syn ändå.



 

Tur som jag har bjöd söndagen inte bara på ett avsked utan också på en snabb återträff med mina gamla grannar. Tillsammans med moster och kusiner begav jag mig till stationen som bärhjälp och sällskap. Bjuden på mat blev jag också innan de begav sig neråt i landet och jag vinkade av dem från perrongen. Matildas tåg skulle komma in några minuter senare och det blev ett kärt återseende av henne samt, till min överraskning, också ett flertal andra Härnösandsbor. Ett stort kramkalas senare satt jag i alla fall på pendeln hem, nöjd som få med dagarna som kommit och gått.

Hoppas nu att ni alla som har turen att fortfarande ha höstlov har hunnit med att njuta riktigt ordentligt! :)


Kommentarer
Carro

Lätt bästa kvällen på länge!:) kramar i mängder till dig!:)

2013-11-08 @ 18:16:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0