En hjälpande hand

Att börja dagen med nålstick är kanske inte det allra roligaste, men ett par blodprov senare känns det faktiskt riktigt fint att ha det gjort för att sedan kunna fortsätta med allt dagen har att erbjuda. Hade bland annat ett möte inbokat, ett riktigt trevligt ett som slutade med en fin överenskomelse. Då de jobb jag har inte kommer att ta allt för många timmar per vecka, fortsätter mitt sökande efter något mer. Ett tag har jag klurat på vad man kan ta sig för tills dess att jobben tar upp de timmar jag önskar, och från och med nästa år kommer jag att alltså att volontärarbeta på Erikshjälpen. Hoppa in så mycket jag kan, vill och behövs samtidigt som mitt sökande efter ett mer stabilt arbete fortsätter. Detta var alltså vad mitt möte gick ut på och jag fick bland annat träffa 2 goa, glada människor, visas runt i alla lokaler samt höra en lite förkortad version av historien bakom denna stora organisation. 
 
Det är en väldigt fin idé som öppnade upp tankeverksamheten som slutligtvis ledde till att det ser ut som det gör idag och här kan ni hitta den, läs den gärna; http://www.erikshjalpen.se/omerikshjalpen/historia/ 
Det är i sådana här lägen man inser att vi med nytänkande idéer, stöttepelare och samarbete kan åstadkomma så otroligt mycket. 
 
 
Har annars spenderat eftermidag/kväll på jakt efter diverse kläder och annat som behövs inför serveringen imorgon. Sådär roligt var det att mötas av brandbilar och ambulanser när man steg av bussen hemmavid och sedan få veta att man lämnat en plats som en timme senare blev platsen för skottlossning. Det är väl i sådana lägen som man istället börjar undra vart vår värld är på väg, tyvärr.  
 
Hoppas i alla fall att ni alla har det fantastiskt fint, så avslutar jag med att säga de ord som sköterskan, vars hand nålen befann sig i medan jag försökte koncentrera mig på att andas och titta åt andra hållet, sade för att försöka få mig att tänka på annat; "Tänk såhär, när det blir imorgon så är det ju fredag nästa dag och det sitter ju alltid fint"Otroligt tappert och mysigt försök måste man säga :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0