En nervös dag i glädjens tecken och dagen därefter

Nervositeten för första dagen igår var rimlig och som tur var fanns det ingen som helst anledning för den att spåra ur. Det blev en dag med mycket information och det var 11 fantastiskt trevliga människor som infann sig i samma rum som jag, min nya klass. Efter all info, mathandling och fix och don, drog vi i alla fall och badade. Solen började lite lugnt gå ner och det där suget vi hade fått när vi suttit i den varma aulan en lång tid hade nästan försvunnit helt. Men alla bet i alla fall ihop och hoppade i, och nej, det var INTE varmt och skönt ;)  Vi bagav oss hemåt och alla kröp ner i soffan i källaren framför filmen "Paul". Kan ju vara roligt att berätta för alla er som vet vilket te-drickar freak jag är, att större delen av min klass är precis likadan. Här blire många mysiga testunder vill jag lova. :) 
 
 
 
Andra dagen började med lite styrka, blev direkt varnade för enorm träningsvärk så vi får väl se hur det går att ta sig upp ur sängen imorgon ;) Direkt efter detta gick vi på det allra första passet modern dans, riktigt, riktigt roligt men känner på mig att alla hopp kommer kännas i vaderna imorgon. En liten fin överraskning väntade också idag och det blev att dra iväg till Sundsvall med musikerna efter lunch föööör: OPERA! Något jag alltid har velat se och det var riktigt spännande :) Operan hette Pajazzo för er som blev intresserade och var en relativt kort en, lite lagom för en ovan lyssnare skulle jag nog säga. 
 
 
Ligger nu i min säng, lite lagom trött efter alla nya intryck, men är supernöjd med äventyret hittills. Rummets gräsliga gardiner är nu utbytta med hjälp av min nyfunne vän Matilda, som också hållt i min kvällsunderhållning; att lära mig spela lite ukelele :) Sov gott nu alla fina!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0